23e dag Ik zie ze vliegen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van klaas panhuis - WaarBenJij.nu 23e dag Ik zie ze vliegen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van klaas panhuis - WaarBenJij.nu

23e dag Ik zie ze vliegen

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg klaas

17 Maart 2007 | Griekenland, Athene

Griekenland is bijzonder en anders dan ik me voorstelde: wat een bergen en wat veel water. Jullie weten dat natuurlijk al lang ,maar ik was er nooit eerder (behalve eens een overstap van 2 uur op het vliegveld van Athene ,wat uiteindelijk maar 1 uur bleek omdat er een uur tijdsverschil was en dat gaf toen een boel consternatie)
De steden zijn schoon en de infrastructuur is goed. Het prijsniveau is iets lager dan in NL denk ik.
De mensen lopen nog met dikke jassen aan terwijl ik al in een T-shirt loop, dus ik ben direct als toerist herkenbaar en als de enige want het seizoen begint pas in juni. Campings zijn dan ook allemaal nog gesloten en omdat je niet vrij op/aan straat mag overnachten is het steeds een spel om bij licht wat op te zoeken en dan ook bij licht te vertrekken om er vervolgens in het donker weer terug te keren. Tot nu gaat dat goed ,maar een camping is vanwege een douche wel lekker want het water van meren en de zee is nog aardig fris. Op dag 22 liep het even wat anders want toen zocht ik in het donker een plek en belandde aan een meer en daar ben ik ’s morgens bezocht door 333333 vliegjes die allemaal de binnenkant van mijn huis wilden zien.
Dat had ik kunnen voorkomen door bij licht een plek te zoeken, maar ach..

Opvallend hoeveel eet- en drinkgelegenheden hier zijn, zeker aan het water .In het stadje Perea (10 km ten zuiden van Thessalonika) waar ik overnachtte waren 31 restaurants/bars met terras direct naast elkaar en als je de smalle straat overstak dan waren er ook op het strand nog weer bijbehorende terrassen. Nu alles nog leeg maar in de zomer zal het wel supergezellig zijn.

Dag 23 wilde ik eigenlijk terug naar Thessalonika om de stad te verkennen ,want gisteren zag ik daar wel leuke bezienswaardigheden, zoals een oude stadsmuur. Gisterenmiddag leek het onmogelijk daar te parkeren en vanochtend was het niet anders plus ook nog eens files.
Daarom maar omgekeerd en binnendoor (moest een mooie route zijn, maar dat viel nogal tegen) naar Eleftheres dus richting Turkije. Toen ik om 2 uur even mijn snee brood wilde eten aan een strand had ik meteen een jonge Griek aan de deur met een sterk Rotterdams accent, die zei ook z’n ouwe wel even halen ,want een Nederlander naast zijn zaak was nog niet eerder gebeurd (wat ik me helemaal kon voorstellen in die rimboe) Als zij naar Rotterdam reden deden ze er maximaal 36 uur over,ik dus 23 dagen.
In Elfestheres staat weer een hek van een camping op een kier en als ik vraag of ik daar kan overnachten moet ik eerst gaan zitten en een ouzo meedrinken en vervolgens kan ik blijven.
Een wc en een douche is geen probleem,ik krijg de sleutel van een toiletgebouw maar later blijkt dat er geen druk op de waterleiding staat en omdat de baas al weer gevlogen is heb ik er dus niet veel aan , maar ach…


Facts:

Totaal gereden + 240 = 4390 km
Totaal getankt 765 ltr
Temp max 20 gr

Verrassingsdoos dag 22 Loes en Keimpe (leuk idee, dank, maar waarom
verschillen ze zo sterk in grootte??)
Verrassingsdoos dag 23 Gerben en Hellen (dank en boeken jullie nu
voor acht met stuurman of zoiets ? )

  • 17 Maart 2007 - 22:42

    Loes :

    Nou, Klaas, dat verschil in grootte is natuurlijk gerelateerd aan de grootte van je huidige woning. Leny heeft momenteel veel meer binnenruimte tot haar beschikking, dús ook een grotere kameel!!!
    Ik heb je website nog maar pas ontdekt en geen tijd gehad het te lezen, maar zal ik zéker doen!
    Als Leny en Keimpe het goed vinden en al onze kinderen en mijn "baas" ook, dan wil ik ook nog wel een paar weken mee reizen!
    Geniet ervan!
    Groeten, Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

klaas

Actief sinds 05 Okt. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 217693

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2019 - 15 December 2019

Zijderoute

01 Augustus 2013 - 31 Maart 2015

Panamerican

01 Februari 2007 - 15 December 2007

Van Ardennen naar Kaapstad

Landen bezocht: