21e dag Macedonie - Reisverslag uit Athene, Griekenland van klaas panhuis - WaarBenJij.nu 21e dag Macedonie - Reisverslag uit Athene, Griekenland van klaas panhuis - WaarBenJij.nu

21e dag Macedonie

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg klaas

16 Maart 2007 | Griekenland, Athene

Al na ca 20 km belandde ik op dag 20 in Ohrid aan het gelijknamige meer en omdat het bovendien prima weer was ben ik daar meteen maar die dag gebleven. Informatieboekjes gaven al aan dat Ohrid een toeristisch oord is ,maar dat was nu nog niet te merken.
De stad heeft veel te bieden, bijv middeleeuwse gebouwen,maar ook een aardige winkelstraat, een boulevard en een dagelijkse markt met veel fruit uit de regio. Het internetcafé heeft weer een goede klant aan me gehad (waarom heet zo’n hol toch een cafe, er is meestal niets te krijgen,zelfs geen water???)
De volgende dag drong de zon weer vroeg binnen ,wat er toe leidde dat ik om half zeven al aan het meer liep. Toen ik later op de dag maar eens richting Griekenland wilde gaan, moest ik nog over een pas waar zelfs nog sneeuw op de weg lag. Op een autosloperij zag ik nog een vrachtauto van Denkavit Voorthuizen staan.
Ik kwam er achter dat Ohrid wel een erg vertekend beeld van Macedonie had gegeven ,want zo welvarend was het uiteindelijk allemaal niet .Ik at even wat: een Heineken,een salade en kipfilet met gebakken aardappelen voor totaal 4 Euro.
Uiteindelijk die dag nog in Griekenlang aangekomen.



Facts

Totaal gereden + 240 = 3905 km
Totaal getankt + 155 = 765 ltr
Temp max 20 gr

Grens Griekenland na 3850 km

Verrassingsdoos dag 20 fam Ruijsink (dank je wel,ook voor alle tijd die je in mijn
EHBOboek en -dozen hebt gestoken)
Verrassingsdoos dag 21 fam Wolters (dank je wel,ook voor de bezorgdheid over Leny)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

klaas

Actief sinds 05 Okt. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 217707

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2019 - 15 December 2019

Zijderoute

01 Augustus 2013 - 31 Maart 2015

Panamerican

01 Februari 2007 - 15 December 2007

Van Ardennen naar Kaapstad

Landen bezocht: