18e dag Geen trek, hoewel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van klaas panhuis - WaarBenJij.nu 18e dag Geen trek, hoewel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van klaas panhuis - WaarBenJij.nu

18e dag Geen trek, hoewel

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg klaas

12 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Vandaag wil ik zo dicht mogelijk bij Albanie komen om er morgen door heen te gaan naar Macedonie. Maar tussen Kroatie en Albanie ligt nog Montenegro, dat had ik thuis niet opgemerkt (omdat ik toen nog niet precies wist hoe ik zou gaan rijden).
Bij vrijwel elke grensovergang vraagt de douane waar ik heen ga,dus de auto uit en met een stok de landenkaart op de auto dan samen bestuderen. Dat werkt tot nu toe prima,want daarna wordt er weinig anders meer gevraagd. (het valt me op dat die gasten goed weten waar welk land ,zelfs in Africa,ligt)
In het niemandsland tussen de beide douanes in waren veel duty free shops (belastingvrije winkels) waar bijv een slof sigaretten 8 Euro kost.Maar slof gekocht dan heb ik wat weg te geven. Ik zou bijna zelf gaan roken voor dat geld.
In Montenegro kom je snel bij de Baai van Kotor, die is groot en prachtig ,lijkt wel een Noorse fjord. Ligt nota bene een plezierjacht uit Lemmer en geen kleine.

Ik merk daarna wel dat ik de beschaafde wereld ga verlaten, veel troep naast de straat en op de straat is het helemaal een bende,maar dan door het rare rijgedrag. Files of opstoppingen worden gewoon links voorbij gereden en als er dan een tegenligger aankomt is Leiden in last. Snijden,toeteren enz. Af en toe een koe of een paard los op de weg.

Waar ik vanavond ben beland begrijp ik zelf amper. Het gebied ligt dicht bij Ulcin
(N 41.52.261 /E 019.21.159 voor de kenners). Het is hier heel vlak ,ik denk een soort delta van de rivier die het water van het meer van Skadarsko naar de Adriatische zee afvoert. Het ligt paar km van zee en paar km van de Albanese grens ,ik wilde al keren want er leek niks te doen en moeilijk te overnachten.
Plots zie ik 10 a 20 restaurantjes aan de rivier,maar verder echt in the middle of nowhere.
Prima parkeerplaats erbij, wc bij de hand. Jammer dat ik geen honger heb (maar dat komt misschien nog wel)


Facts

Totaal gereden: + 240 = 3400 km
Totaal getankt : 567 ltr
Temp max 18 gr
Grens Montenegro 3255 km

Verrassingsdoos dag 7 tante Reina( ze smaken heerlijk)
8 Klara (bedankt voor je mooie kaart)
9 Bea en Ben (dank je wel)
10 Henk S (kompas werkt goed)
11 Christa (dank je,ook voor hulp met site)
12 Johan en Antoinet (dank ,maar vooral van harte gefeliciteerd met geboorte van dochter Amy)
13 Lies (mag ik er zelf af en toe ook een pikken?)
14 Leanne en Kees (dank je wel)
15 Aad en Truus (dank je wel)
16 Martine en Stefan (dank je wel)
17 Emmy (en je dacht dat ik niet meer zou weten wie jij was?!)
18 Ron en Yvonne (smaakt heerlijk)

  • 12 Maart 2007 - 13:18

    Stefan:

    graag gedaan! wat zuipt die kar van jou zeg.. kun je niet op plantaardige olie overstappen? ik weet in kenia nog wel een adresje voor kwalitatief goeie jatropha olie.

    geniet!

  • 12 Maart 2007 - 13:27

    Danielle Dekker:

    Hallo Klaas,
    Wat heerlijk om die verhalen zo te lezen. Kan ik tenminste met je dochters mee praten!
    ik zit hier achter m'n pc en probeer te werken...maar als je dan zo'n reisverslag leest, ben je echt even ' op reis' !
    Geniet er van en succes ..vooral met je was! goed zeg.
    Hartelijke groet, Danielle

  • 12 Maart 2007 - 13:29

    Emma:

    Heey,

    dank je wel voor je mailtje. :)

    Haha, schrik je je niet rot als er zo een dier op de weg staat?

  • 12 Maart 2007 - 16:42

    Vanel:

    ja, dat lijkt mij een strak plan van die Jatropha olie, want in kenia zitten wij wel met z'n drieen in die kar.
    Liefs Vanel

  • 12 Maart 2007 - 18:20

    Jan & Aly:

    He die Klaas we hebben nog noooiiiittt zoveel kontakt gehad. Jouw kennende heb je vanavond heel veel honger.xxx Aly

  • 12 Maart 2007 - 18:22

    Bea:

    Hoi Klaas
    Ik volg je dagelijks. Erg leuk. Laat je het vee daar een beetje heel en pas goed op jezelf.
    groetjes Bea

  • 12 Maart 2007 - 20:36

    Wil Van Den Berg En :

    ons even {nou ja, even} op de hoogte laten brengen van jouw spannende reis.we wensen je veel geweldige spanning, veel medegevoel, veel warmte,lekkere happen voor onderweg, veel mooie ontmoetingen met lieve mensen toe, kortom Klaas :dit moet een Wereldervaring zijn. Lieve groeten van Wil en natuurlijk ook van Jan van den Berg.

  • 13 Maart 2007 - 10:09

    Emmy Grijpma:

    Ongelooflijk waar jij in zo'n korte tijd al zit - een wereld ver van hier - Ga je voor dit gebeuren naar een internetcafé of heb je zelf een laptop aan boord? Dank aan Else die jouw weblog aan mij door stuurde, kan ik met je mee reizen. Ben heel benieuwd!

  • 17 Maart 2007 - 17:41

    Joke Onderweegs:

    Jeetje Klaas wat een ontzettend leu idee om zo'n reisverslag te maken, nou hoeven wij dit niet te ondernemen want jouw verhalen zijn heel beeldend.
    Ik denk dat dit wel optimaal genieten is voor jou.
    Blijf genieten Klaas dan doen wij dat ook.
    Lieve groetjes van Richard en Joke Onderweegs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

klaas

Actief sinds 05 Okt. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 217710

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2019 - 15 December 2019

Zijderoute

01 Augustus 2013 - 31 Maart 2015

Panamerican

01 Februari 2007 - 15 December 2007

Van Ardennen naar Kaapstad

Landen bezocht: