9e dag Zo blauw, zoblauw - Reisverslag uit Levanto, Italië van klaas panhuis - WaarBenJij.nu 9e dag Zo blauw, zoblauw - Reisverslag uit Levanto, Italië van klaas panhuis - WaarBenJij.nu

9e dag Zo blauw, zoblauw

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg klaas

02 Maart 2007 | Italië, Levanto

De achtste dag was er weer een die me verder achterop bracht qua schema,ik moet nog gaan opschieten om Leny op tijd op te pikken in Damascus. Om half tien vertrekken,amper 150 km rijden en toch niet voor donker aankomen,dat zegt genoeg. De SS1 die hier Via Aurelia heet, is een van de mooiste kustwegen die ik ken en die verveelt nooit ook al schiet het niet op. Nu is die tenminste te rijden ,dat is in de zomer wel anders,dan is het meer stilstaan .Dan weer rijd je op zeeniveau ,dus langs haventjes en over boulevards,en dan weer 200 mtr er boven met de mooiste uitzichten. Prachtige villa’s en kleurrijke tuinen en altijd weer dat blauwe water.
Het enige probleem is dat je bijna nergens kunt stoppen ,tenzij je een Fiat Panda zou hebben. Nou dan toch maar liever moeilijk stoppen. En rijden langs de haven van Genua heb ik ook nog nooit een straf gevonden ,kortom ook deze dag was weer prima.
De CD van Stef Bos heb ik al bijna versleten en die Afrikaanse muziek brengt me helemaal in de mood ,ik snap inmiddels waar ik op weg naar toe ben ook al is het nog niet om de hoek.

De negende dag is een wandelweg geworden. Hoewel ik de kustroute van dag 8 en de wandeling van vandaag al eerder deed zullen ze me nooit vervelen. Cinque Terre,zo heet het hier,is een Nationaal Park en dat zal een ieder die het kent niet verbazen. Maar dat het ook nog eens door de Unesco als erfgoed is bestempeld ,wist ik niet. Als ik op mijn Italiaans mag vertrouwen is dat doordat de wijnboeren al eeuwen lang op een zeer primitieve wijze hier aan het moeilijke terrein hebben moeten ‘klooien’ (waardoor er een heel speciaal landschap

ontstond) om er goede wijn vandaan te krijgen.

Oh ja,het vinden van een camping is niet altijd even eenvoudig,soms staat er al 30 km voor de camping een bord met de tekst ’aperto tutto l’anno’ (hele jaar open) en dan is ie toch mooi dicht. Leuk als je dan 6o km voor nop hebt gereden,maar ach…..
Elk nadeel hep se voordeel dus als je er toch een vindt heb je em voor je alleen en is ie superschoon.

  • 02 Maart 2007 - 11:36

    Monique:

    Leuk om je zo te kunnen volgen Klaas. Je maakt wel alle temperaturen mee. Geniet nou maar lekker van dat Italiaanse eten, want je weet niet wat je allemaal nog moet gaan eten in Afrika.

  • 02 Maart 2007 - 15:49

    Petra:

    Hoi Klaas,
    Ik ben ook ooit in Levanto gweest. Inderdaad een heel mooi gebied daar! Cinque Terre.
    Geniet!
    Leuk steeds van je te horen!

  • 02 Maart 2007 - 18:41

    Floor:

    Tip:,Ga iets verder naar Rio Maggiore.Loop het liefdespad."Via dell Amore"(staat aangegeven).neem met zelfontspanner en mini 3-pootje een foto van jezelf en stuur me die op.Succes verzekerd.

  • 02 Maart 2007 - 19:29

    Tineke:

    hoi klaas

    wat leuk om je zo te kunnen volgen.

    groetjes Tineke Brouwer

  • 02 Maart 2007 - 19:34

    Ron:

    hoi klaas,gaat ie lekker? zo te zien wel, leuk.
    sla wat Italiaanse wijntjes in, zou ik zeggen..
    ik blijf je volgen!

  • 03 Maart 2007 - 08:57

    Ria:

    Wat verrassend, die reis van jou! Voor ons gelijk veel stof om over te praten !!

  • 03 Maart 2007 - 09:31

    Frederik Boon:

    Klaas, ontzettend leuk je zo te kunnen volgen. Ik benijd je zeer. Ik ben voornemend minimaal eens per week deze site te bezoeken.
    Tak Tak

  • 03 Maart 2007 - 12:11

    Henk Sok:

    Klaas,

    daar was ik eens weer.

    Het gaat goed met je begrijp ik.

    It's in the quiet moments that we find ourselves!

    Die speuk heb ik meegenomen van een reis van mij van 3 maanden door Amerika. En ik vond dat het waar was.

    Soms is het leuk jezelf te vinden en soms ook niet maar het maakt je sterker.

    Nou dat was dan weer de filosoof Henk Sok

    Hartelijke groet


  • 03 Maart 2007 - 21:39

    Nicol:

    Hoi pap,

    Wat een mooie foto van Cinque Terre, met al die gekleurde huizen aan de baai! Zou best al dit stukje met je mee willen reizen als ik het zo zie. Maandag ga ik vragen of ik een paar weken onbetaald verlof kan krijgen. Ik hoop dat het lukt, zodat ik alvast op de kaart een mooie route kan uitzoeken..!

    Liefs, Nicol

  • 04 Maart 2007 - 09:57

    Arthur En Rina:

    Hoi Klaas

    Toch wel erg leuk om jouw reis ( met de nodige jalouzie) te volgen. Veel plezier !!!

  • 04 Maart 2007 - 10:46

    Daan En Jasper:

    Beste Klaas,
    Ook wij vinden het erg leuk om je op deze manier te kunnen volgen! Een salada mixta en een filetto alla griglia is iets wat bij mij meteen opkomt bij italie. Zet'm op!!!! Wij zijn net terug uit Oostenrijk snowboarden, was al gepland voor het nieuwe huis en we hebben er dus maar extra van genoten. Groeten Jasper en Daan

  • 04 Maart 2007 - 10:56

    Marijne:

    Lieve opa klaas,
    wat een mooie foto's. Ik mis je wel een beetje. Kusje van Marijne en Ivo.

  • 04 Maart 2007 - 13:16

    Ida:

    heel veel succes en lekker genieten onderweg we blijven je volgen groetjes ida

  • 04 Maart 2007 - 14:24

    Aly:

    Hoi Klaas eindelijk het is gelukt dankzij Gerbrand, leuk zo'n site en mooie foto"s ben een beetje jaloers dat je daar bent geniet ervan. xxxJan& Aly

  • 04 Maart 2007 - 15:13

    Fam. Koldenhof:

    ha die klaas

    heel leuk dat we nu kunnen volgen hoe het met je gaat!

    we wensen je een hele voorspoedige reis toe.

    groeten, ap en geertje en de kinders

  • 04 Maart 2007 - 19:11

    Fam. Mensink:

    hoi klaas.
    vanmiddag nog over jou gehad en de site bezocht.
    het is wel leuk om je zo te volgen.
    veel succes toegewenst.
    jeroen, angelique, anouk en rémon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

klaas

Actief sinds 05 Okt. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 217700

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2019 - 15 December 2019

Zijderoute

01 Augustus 2013 - 31 Maart 2015

Panamerican

01 Februari 2007 - 15 December 2007

Van Ardennen naar Kaapstad

Landen bezocht: