bijna - Reisverslag uit Filly, België van klaas panhuis - WaarBenJij.nu bijna - Reisverslag uit Filly, België van klaas panhuis - WaarBenJij.nu

bijna

Door: klaas

Blijf op de hoogte en volg klaas

30 Juni 2013 | België, Filly

De dagen voor vertrek begin ik nu af te tellen. Het oorspronkelijke plan om afgelopen voorjaar al te vertrekken heb ik laten varen. Te veel andere dingen nog. Maar nu schiet het op: deze maand, de 29e, breng ik de auto naar de haven van Antwerpen en 2 a 3 dagen later wordt er verscheept. Op 11 augustus stap ik op het vliegtuig naar Halifax in Oost-Canada, waar de Toy dan ongeveer gelijktijdig met mij aankomt.
Nu lekker druk met de voorbereidingen. Veel achter de pc om lezen over allerhande zaken als gsmbereik, digitale kaarten, 110 volt, temperaturen, verzekeringen, haven- en grensformaliteiten, maar ook alles uit de Toy weer eens door mijn handen laten gaan. Geeft een prima gevoel en veel zin om te gaan beginnen aan de trip.
De voorbereidingen verschillen enorm van de voorbereiding voor de reis naar Kaapstad in 2007. Vooral omdat ik me nu alleen nog maar concentreer op de eerste etappe, maar ook omdat dat traject in een werelddeel ligt met een voor een Europeaan redelijk identieke cultuur.
Dat wordt straks wel anders.
Op de foto (van zijkant auto) de overzichtskaart van de route die ik voor ogen heb. De eerst etappe zal, naar ik verwacht, nabij Vancouver eindigen. De retourvlucht heb ik geboekt voor 19 oktober, maar wel met de mogelijkheid om eenvoudig (lees goedkoop) te wijzigen.

  • 02 Juli 2013 - 19:28

    Ron:

    hoi Klaas,
    Spannend! Leuk!
    Betekent dat , dat je 19 okt. terug komt naar NL?
    Misschien is het leuk om elkaar nog even te zien voor je vertrekt...?

    groetRon en Petra

  • 04 Augustus 2013 - 00:29

    Hans & Jenny Derksen:

    Surprise ..... wensen je een goeie reis !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

klaas

Actief sinds 05 Okt. 2006
Verslag gelezen: 3403
Totaal aantal bezoekers 217239

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2019 - 15 December 2019

Zijderoute

01 Augustus 2013 - 31 Maart 2015

Panamerican

01 Februari 2007 - 15 December 2007

Van Ardennen naar Kaapstad

Landen bezocht: