proloog: naar (het andere) SA - Reisverslag uit Filly, België van klaas panhuis - WaarBenJij.nu proloog: naar (het andere) SA - Reisverslag uit Filly, België van klaas panhuis - WaarBenJij.nu

proloog: naar (het andere) SA

Door: klaas

Blijf op de hoogte en volg klaas

15 Juli 2012 | België, Filly

waarbenjij.nu?
Tsja,in een (regenachtig) Filly, maar zeer tevreden.Een binnendag:een goede gelegenheid weer een duw in de richting van de volgende reis te geven.
Hoewel deze zomer het weer wat minder lijkt bevalt het leven me hier in Filly uitstekend. De volgende reis zal daarom vooral niet in de (Europese) zomer plaatsvinden. Daarbij opgeteld dat ik telkens niet langer dan 2, max 3, maanden van huis wil,is dan de uitkomst dat de volgende reis in etappes zal verlopen. Er is teveel in de familie en bij vrienden gebeurd. De uitschieters waren de komst van kleindochter Imre en het overlijden van zus Klara. Maar er gebeurde heel veel meer: bezinning volop derhalve.

De volgende grote reis wordt ook naar SA, maar deze keer South America.
In maart jl ben ik begonnen met het inlezen en de contouren zijn er inmiddels.In mijn volgende verslag zal ik proberen een plattegrond met afstanden weer te geven. In hoofdlijnen wordt de reis als volgt: uiterlijk april 2013 de kar verschepen naar Halifax (Oost Canada), vervolgens naar het noorden van Alaska naar de Eskimo's en dan afzakken. Via Vancouver, San Fransisco naar Mexico. Vanuit Panama, ivm ontbreken van een weg) met de boot naar Cartagena in Columbia en dan afzakken naar het zuidpuntje van Argentinie. Met name in Zuid Amerika wil ik wat langer zijn.

Over de afstand: Noord Alaska is ca 1500 km verwijderd vanaf de echte Noordpool en het zuiden van Argentinie is ca 2000 km vanaf hartje Zuidpool. Omdat de route niet een rechte lijn is maar een soort S vormt PLUS vooraf het stuk van Halifax naar Noord Alaska lijkt de minimale afstand ca 35000 a 40000 km. De minimale afstand naar Kaapstad was ca 15000 km , maar in 2007 maakte ik daar ca 40000 km van in 10 maanden. Deze reis zou zo maar eens 100000 km kunnen worden en 2 jaar kunnen duren. Alles DV uiteraard.
Nu dus druk doende met afstanden, temperaturen en neerslag.
In feite ga ik ook deze reis alleen, zij het dat ik ook deze keer reken op bezoek van mijn kinderen, mijn moeder (als het maar even kan,ze loopt dan naar de 90), Else, Floor, Joop, Adrie en Martine en Emma. Maar ook anderen kunnen 'boeken' hoor. Beschouw dit als een uitnodiging. Ik zal mijn best doen om het dan in te passen.
Tot zo ver vandaag


  • 15 Juli 2012 - 15:26

    Anton Van Den Hoff:

    Hola Klaas,
    Goed om van je te vernemen.
    Ik maakte me best een beetje zorgen omdat je mijn laatste E-mal bericht niet hebt beantwoord. Ik hoop van ganser harte dat je reis een succes zal worden.
    Eigenlijk hoef ik dat niet te hopen omdat ik bijna zeker weet dat je je voorgenomen doel zal volbrengen.
    Mocht je nog verder willen voorbereiden je bent hier van harte welkom om in de bergen te oefenen.

    Vel succes verder en met vriendelijke groet.

    Anton

  • 18 Juli 2012 - 14:31

    Nicht:

    wow, oom! wat fantastisch! ik reis graag een stukje met je mee.. kan ik m'n spaans weer eens oefenen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

klaas

Actief sinds 05 Okt. 2006
Verslag gelezen: 5033
Totaal aantal bezoekers 217708

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2019 - 15 December 2019

Zijderoute

01 Augustus 2013 - 31 Maart 2015

Panamerican

01 Februari 2007 - 15 December 2007

Van Ardennen naar Kaapstad

Landen bezocht: