Bijna - Reisverslag uit Filly, België van klaas panhuis - WaarBenJij.nu Bijna - Reisverslag uit Filly, België van klaas panhuis - WaarBenJij.nu

Bijna

Door: Annemarie en Klaas

Blijf op de hoogte en volg klaas

12 September 2016 | België, Filly

Het is bijna zover, 15 september vertrekken we naar Quito, Ecuador, waar de auto (hopelijk) op ons staat te wachten. De voorbereidingen voor deze vijfde etappe zijn in volle gang; zeg maar bijna afgerond. Onze tuinen staan er nog heel mooi bij, de zon schijnt hier volop en de avonden zijn nog lang, dus we hadden het hier nog uitstekend naar onze zin. Maar omdat we half november weer terug willen zijn is later vertrekken deze keer geen optie.
We lieten de auto enkele dagen voor de grote aardbeving achter in Ecuador, waar Quito ook mee te maken kreeg. Na telefonisch contact met de eigenaar van de stalling bleek dat zij (en ook onze auto) er goed vanaf waren gekomen, itt heel veel andere Ecuadorianen. Het plan is om via Peru en Bolivia te rijden en in Chili het vliegtuig terug te nemen. Meer dan 10.000 km denken we. Het belooft een prachtige tocht te worden door schitterende natuurgebieden, over hoge passen, veel onverharde wegen en met veel cultuur. En vaak op grote hoogte. Quito ligt op 2850 meter, Cusco 3400 mtr, la Paz 3600 mtr. Met de hitte zal het daardoor wel meevallen verwachten we, het zal vooral koud en waarschijnlijk ook regelmatig nat zijn. Nu nb in Quito 16 gr en veel regen. Of de hoogteziekte gaat toeslaan is afwachten. We houden jullie op de hoogte......:-). We hebben er in ieder geval veel zin in.

• 12 September 2016 - 18:11

Anton Van Den Hoff:

Bestd Klaas en partner
    Goede reis toegewenst.
    Anton

• 13 September 2016 - 09:02

Fransvangilse:

Hoi Klaas

Ik wens jullie een mooie reis en ik hoop dat wij na terugkomst nog een kleine lunch kunnen nemen.

````tot ziens

Frans